http://www.shimikada.loxblog.com.com/ استفاده از اب در تولید سوخت
شیمی
شیمی کده

استفاده از اب در تولید سوخت

به گزارش خبرگزاری مهر، بر اساس گزارش محققان نروژی، تزریق آب هوشمند نوعی خاص از آب دریا به چاه های کم بازده نفت می تواند میزان استخراج آنها را تا 60 درصد بهبود ببخشد.

طبق مطالعات جدید، محققان اعلام کردند که بیش از 50 درصد اندوخته های نفت جهان، بیلیونها گالن نفت در مخازن نفتی که از ترکیب کربنات کلسیم و صخره هایی حاوی آهک و سنگ آهک تشکیل شده است، به دام افتاده اند.


دانشمندان که در حال حاضر با تزریق آب دریا در چاه های آهکی میزان استخراج آن را افزایش داده اند، در حال تحقیق بر روی امکان عملی بودن این فرایند در مورد چاه های سنگ آهک نفتی هستند زیرا این چاه ها علاوه بر سختی ناشی از حضور سنگ آهک از بازده بسیار پایینی - کمتر از 30 درصد و در گاهی اوقات کمتر از 5 درصد - برخوردارند.

برای درک این مطلب دانشمندان نمونه هایی را از مخازن سنگ آهکی نفت در آسیای میانه جمع آوری کرده و آنها را برای چند هفته در نفت خام قرار دادند.

آنها سپس نمونه ها را به منظور اثبات قابلیت نفوذ آب به سنگ آهک، درون آب هوشمند، نوع خاصی از آب دریا که دارای سولفات و عوامل دیگر شیمیایی است، قرار دادند.

نتیجه آزمایشها نشان داد که آبیاری نمونه های سنگ آهک توسط این آب باعث بروز همان واکنش های شیمیایی می شود که آهک نسبت به آب هوشمند از خود نشان می دهد.

بر اساس گزارش ساینس دیلی، محققان اکنون در حال مقایسه میزان تاثیر این فرایند در برداشت نفت از مخازن کم بازده سنگ آهکی به نسبت مخازن آهکی هستند



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:





پيوندها


ورود اعضا:

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 195
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 197
بازدید ماه : 369
بازدید کل : 91742
تعداد مطالب : 38
تعداد نظرات : 2
تعداد آنلاین : 1


Javascripts